ciekawostki na bieżąco

You are here

Dlaczego dbanie o klientów jest tak ważne, jaką rolę pełnią w tym programy lojalnościowe.

Firmy nie powinny jedynie ograniczać się do pozyskiwania nowych klientów, lecz również dbać o obecnych. Z tym bardzo różnie bywa, w wielu przypadkach najważniejszym celem jest to, aby klient zrobił zakupy, a potem zupełnie się o nim zapomina.




Lecz takie praktyki kończą się często tym, że się tych klientów zwyczajnie zaczyna tracić. Często też jest tak, że konkurencja na rynkach jest bardzo duża, i nawet przy odpowiednim dbaniu o konsumentów ciężko jest zapewnić ich lojalność. Dlatego też sporo firm sięga po różne niestandardowe sposoby, mające w jakiś sposób związać klientów i spowodować, że powrócą na zakupy. Dużym zainteresowaniem w tym temacie cieszą się między innymi programy lojalnościowe, jakie jak się okazuje są bardzo skuteczną metodą budowania trwałej relacji między sprzedawcą a klientem.


reklama - powiększenie
Author: Bruno Pitrus
Source: http://www.flickr.com


Laptop
Author: Eric Johnson
Source: http://www.flickr.com


Programy lojalnościowe opierają się na tym, że za robione zakupy klient dostaje różne punkty czy inne profity, które może później w jakiś sposób zagospodarować. Na przykład może to być atrakcyjny rabat na pewne produkty albo możliwość wymiany na jakąś nagrodę z katalogu - możliwości pod tym względem jest naprawdę sporo. Aktualnie obsługa programów lojalnościowych coraz częściej odbywa się przy pomocy nowoczesnych programów komputerowych, które oprócz dużo większych możliwości mają jeden bardzo ważny plus dla sprzedawcy.




Mianowicie pozwalają na analizowanie i gromadzenie danych na temat zakupów swoich klientów i dopasowywanie oferty do ich oczekiwań i preferencji.